Stap 1

U heeft besloten, u wilt zonnepanelen laten installeren!

Nadat u via onze website uw interesse in zonnepanelen kenbaar heeft gemaakt door het aanvragen van een adviesgesprek, neemt Smit Zonnepanelen contact met u op voor het maken van een afspraak bij u thuis of op de zaak. 

 

Stap 2

Onze specialist komt bij u langs, thuis of op de zaak, om uw zonsituatie, uw dak en de aansluitingen te bekijken.

Door persoonlijk uw situatie te beoordelen worden mogelijkheden en valkuilen vroeg ontdekt en is het mogelijk om een realistische inschatting van kosten en rendement te maken.  

Stap 3

Onze adviseur gaat voor u een vrijblijvende offerte opstellen waarin al uw wensen zijn verwerkt. 

Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een gespecificeerde en competitieve offerte op maat.

 

Stap 4

Bij akkoord komen onze gecertificeerde installateurs zo snel mogelijk bij u langs voor installatie van de zonnepanelen.

Hiervoor wordt in overleg een afspraak gemaakt waarbij, afhankelijk van het aantal zonnepanelen, deze installatie binnen één dag geregeld wordt.

Zonnepanelen installeren?

Smit Zonnepanelen staat voor u klaar. Vraag vandaag nog uw gratis adviesgesprek aan en laat Smit uw zonnepanelen installeren.

Persoonlijk advies

Persoonlijk advies

op locatie

Vrijblijvende offerte

Vrijblijvende offerte

altijd op maat samengesteld

Scherpe prijzen

Scherpe prijzen

door groot volume

Alles in eigen huis

Alles in eigen huis

Full service

Deskundige adviseurs

Deskundige adviseurs

met veel ervaring

Veelgestelde vragen

Hoelang duurt het voordat er een afspraak wordt gemaakt om de daksituatie te bekijken?

In verband met enorme drukte nemen wij momenteel binnen 10 werkdagen contact met u op.

 

Zit ik ergens aan vast na ontvangst van een offerte?

Nee, onze offertes zijn geheel vrijblijvend, u zit dus nergens aan vast. 

Hoe lang duurt het installeren van een paar zonnepanelen?

Het monteren van zonnepanelen is een gespecialiseerd klusje maar in de ideale situatie (dus met goede weersomstandigheden) worden binnen 1 werkdag 8 panelen gemonteerd. Bij complexe installaties of een grote hoeveelheid panelen kan dit een aantal werkdagen in beslag nemen. Tijdens het inventarisatiebezoek zal onze specialist hier een indicatie van geven. 

Wat houdt de salderingsregeling in?

De zonnepanelen installatie levert stroom terug via de groepenkast. In uw woning zijn natuurlijk altijd apparaten die stroom gebruiken en zij krijgen als eerste deze stroom gevoed: hoe meer apparaten er stroom gebruiken, des te groter uw eigen gebruik. Wanneer er uiteindelijk toch nog meer stroom wordt opgewekt dan u momenteel gebruikt, dan zal de overige stroom worden terug geleverd via de kWh-meter van Liander. Deze meter kan dus alleen het overschot meten dat wordt terug geleverd en niet de totaal opgewekte stroom.

Vanwege de salderingsregeling die geldt, wordt aan het eind van uw contractjaar bekeken wat er is afgenomen aan stroom en wat u heeft terug geleverd. De teruglevering wordt van de afgenomen stroom afgetrokken en dit is dan wat u aan verbruik moet betalen. U krijgt dus hetzelfde voor een kWh als dat u ervoor betaald. 

Waarom kan ik bij Smit Zonnepanelen geen online dakscan maken?

Smit Zonnepanelen is van mening dat een online advies niet voldoende rekening houdt met extrene factoren. Daarom komen wij bij u op bezoek om ter plekke de situatie te bekijken van het dak op uw huis of bedrijfspand. 

Wie komen bij mij installeren?

Smit Zonnepanelen maakt gebruik van gecertificeerde installatieteams. Dit wil zeggen dat het ervaren, deskundige en gekwalificeerde monteurs zijn. Ook voor de verzekering een belangrijk argument.  

Wat is de investering in zonnepanelen?

Dat is afhankelijk van het aantal zonnepanelen dat mogelijk is, welke omvormer er wordt gekozen en hoelang men bezig is met de installatie. Onze adviseur kan u hier meer over vertellen. 

Mijn zonnepanelen leveren geen stroom meer na onweer. Wat nu?

Uw installatie is volgens de NEN1010 normen geïnstalleerd en is in de meterkast aangesloten met een automatische zekering, die tevens aardlekschakelaar is. Tijdens onweer of sterk statisch geladen lucht, kan het zijn dat de aardlekschakelaar de installatie uitschakelt. In dit geval zullen de panelen de opgewekte stroom niet meer aan elektriciteitsnet leveren, oplossing hiervoor is de automaat weer inschakelen door het palletje omhoog te zetten. Wij raden u aan om regelmatig te controleren of er nog wordt geleverd, dus of de automaat nog staat ingeschakeld.

Waar vind ik mijn jaarverbruik in kWh terug?

U vindt uw jaarverbruik in KwH terug op de jaarafrekening van uw energieleverancier. Indien de leverancier gebruik maakt van een app, is het daar ook op terug te vinden. 

Wat klanten over ons vertellen:

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan onze privacy policy.